December 2023: Amnesty Write for Rights resultaten

Ook dit jaar hebben mensen in Amerongen en Leersum weer individueel mee kunnen doen met de Amnesty Write for Rights actie. In totaal zijn er door onze deelnemers 133 brieven en 62 kaarten geschreven, een totaal van 195! Dank aan alle “trouwe ouwe”, maar ook aan nieuwe mensen voor het nemen van de tijd om mee te schrijven. Daarnaast werd een petitie voor het vrijlaten van 4 prominente vrouwenrechtenactivisten in Afghanistan ook nog 82 maal ondertekend.

Ter ondersteuning van deze actie op de Dag van de Rechten van de Mens zijn in de lokale restaurants in Amerongen 80 kaarsen van Amnesty International uitgedeeld en aangestoken.

Burgemeester Naafs en zijn wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug schreven dit jaar weer enthousiast mee voor Amnesty Write for Rights (zie onderstaande foto). Ook hen bedanken wij hartelijk voor hun inzet.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug schrijft brieven voor Amnesty Write for Rights

Ook in Maarn, Maarsbergen en Driebergen is druk geschreven voor Write for Rights. Daar konden individuele schrijfpakketjes afgehaald worden in de bibliotheek en bij Boek&Koek. In Driebergen werden daarnaast op 9 december van 10:00 – 13:00 ook in de bibliotheek zelf brieven en kaarten geschreven.