16 december 2020: geweldig resultaat Amnesty Write for Rights actie 2020

Vanwege de corona pandemie moest de jaarlijkse Amnesty Write for Rights actie dit jaar geheel offline plaatsvinden. In de drie weken voorafgaand aan 10 december, de Dag van de Rechten van de Mens, zijn individuele schrijfpakketjes verspreid onder belangstellenden op Utrechtse Heuvelrug.

De resultaten hebben onze verwachtingen ruim overtroffen! Van zeer uiteenlopende kanten ontvingen we verzoeken voor een schrijfpakketje. De pakketjes konden op diverse afhaalpunten meegenomen worden, maar werden op verzoek ook thuisbezorgd. Omdat mensen in hun eigen veilige thuisomgeving konden schrijven gedurende een wat langere periode, hebben de meeste deelnemers veel meer brieven en kaarten dan gemiddeld geschreven.

In totaal hebben we uit Amerongen, Leersum en Doorn 220 brieven en 190 groetenkaarten ontvangen. In Maarn en Maarsbergen zijn 465 brieven en 389 kaarten geschreven. En uit Driebergen ontvingen we ook nog 156 brieven. In totaal dus 1420 poststukken!! In totaal zijn er in Nederland dit jaar ruim 330.000 brieven geschreven.

Deze brieven en kaarten zijn inmiddels opgestuurd naar de bestemde adressen. Met de brieven hopen we de autoriteiten te bewegen om verbetering te brengen in de situatie van de ondersteunde mensenrechten-activisten, met de kaarten steken we ze een hart onder de riem.

De Amnesty werkgroepen Amerongen-Leersum en Maarn-Maarsbergen willen alle deelnemers heel hartelijk danken voor hun grote inzet en geweldige bijdrage aan deze Write for Rights actie!